Historia YouTube Ads – Promowanie filmów YouTube
Jako druga pod względem popularności wyszukiwarka na świecie, YouTube jest jedną z najpotężniejszych platform dla firm starających się przyciągnąć uwagę klientów.
Z prawie dwoma miliardami użytkowników logujących się co miesiąc, platforma ma ogromną zdolność do pomocy markom w przyciągnięciu nowych odbiorców i nawiązaniu lojalnego śledztwa.
Biorąc pod uwagę, jak YouTube jest ważny współcześnie, należy pamiętać, że reklama na platformie rozpoczęła się zaledwie dziesięć lat temu.
YouTube jest jedną z najlepszych możliwości stworzenia efektywnej kampanii reklamowej niskim kosztem:
- Średnia CPV: 0,026 dolarów = 0,094zł
- Średnia prędkość przeglądania: 31.9%
- Średnia oglądalność CTR: 0,514%.
Historia YouTube Ads
Wraz z debiutem reklamy uczestniczącej i kanałów marki w 2006 roku, YouTube zaczął oferować firmom szansę dotarcia do szerszego grona odbiorców niż kiedykolwiek wcześniej.
Szybko pojawiło się więcej nowych rozwiązań, takich jak wprowadzenie reklam InVideo i rozszerzenie formatów reklamowych na stronie głównej z jednego do siedmiu.
Na przestrzeni lat opracowano coraz więcej opcji i narzędzi reklamowych, aby tworzenie kampanii reklamowych na platformie było łatwiejsze i bardziej konfigurowalne.
YouTube może być dochodowym narzędziem reklamowym, jeśli jesteś gotów zagłębić się w ten temat.
Rozpocznij swoją podróż na YouTube już dziś, abyś mógł zacząć czerpać korzyści, które może przynieść platforma.
Korzyści z reklamy na YouTube
Istnieje wiele korzyści dla reklamy na YouTube – od ukierunkowania i możliwości dostosowania do wymierności i przystępności – ale najważniejszą korzyścią jest rzeczywiście najprostszy: Zasięg
W końcu, co by zrobił billboard, jeśli droga, na której się porusza, nie ma żadnego ruchu?
Przejdźmy przez dokładnie to, co reklama YouTube może zrobić dla Twojej marki.
1. Rozwiń swój zasięg w internecie
Wraz z prawie dwoma miliardami posiadaczy kont YouTube, którzy odwiedzają stronę internetową co miesiąc, istnieje ogromna, niezarejestrowana grupa użytkowników youtube, którzy przyczyniają się do platformy około pięciu miliardów codziennych wyświetleń filmów.
Z każdego widoku wideo istnieje potencjał, aby narazić reklamę do kogoś, kto może być zainteresowany tym, co oferuje Twoja firma.
Pytanie brzmi: jak je znaleźć?
Z reklamami w serwisie YouTube, im większa sieć, tym więcej potencjalnych klientów możesz się z nimi połączyć.
Ludzie, którzy byliby zainteresowani Twoimi produktami, prawdopodobnie będą pochodzić ze wszystkich sfer życia.
Biorąc czas, aby rozważyć wiele różnych danych demograficznych klienta, że reklamy na YouTube będzie służyć dobrze jest najlepszym sposobem, aby wykorzystać na tej platformie reklamowej.
2. Znajdź klientów z zaawansowanym targetowaniem
Oprócz podstawowych informacji identyfikujących, takich jak wiek, płeć i położenie geograficzne, jakie inne rozpoznawalne cechy mają obecni klienci?
Dzięki reklamom w serwisie YouTube masz możliwość kierowania filmów wideo według tematu, kategorii i słowa kluczowego.
W ten sposób, można zwiększyć prawdopodobieństwo, że publiczność uzna reklamę za istotną. Dodatkowo, z Placement Targeting, można zidentyfikować konkretne strony YouTube, na których mają się pojawić reklamy.
Korzystanie z funkcji targetowania, takich jak te, znacznie ułatwia zapewnienie, że reklamy trafiają do właściwych klientów we właściwym czasie.
Oprócz pozwalając firmom zawęzić w ich zamierzonej publiczności, YouTube Advertising przyznaje pewien poziom dostosowania, który pozwala reklamy być bardziej spersonalizowane niż reklamy wyszukiwania.


Jako dodatkowy bonus, te reklamy wideo dają firmom możliwość bycia tak kreatywnym, jak chcą i niech ich głosy być słyszalne.
Ze względu na wiele różnych typów reklam YouTube (więcej na tych później), firmy mają możliwość wyboru formatów, które najlepiej pomogą im osiągnąć ich cele.
3. Dostosuj reklamy do swoich celów
W przeciwieństwie Search and Shopping Ads, które muszą przestrzegać ścisłych wytycznych, aby kwalifikować się do uruchomienia, reklamy YouTube dają firmom więcej swobody w wyborze ich podejścia reklamowego.
Marki mogą korzystać z platformy, aby opowiadać historie o sobie i swoich klientach, dzielić się cennymi informacjami, wyjaśniać swoje produkty i więcej.
Ten szeroki zakres możliwości sprawia, że YouTube jest jedną z najbardziej dynamicznych i elastycznych platform reklamowych.
Biorąc pod uwagę możliwości reklamowe platformy, jest ona zaskakująco przystępna dla firm każdej wielkości.
Jeśli obawiasz się, że reklamy YouTube będzie wziąć duży kawałek z reklamy lub budżetu marketingowego, należy przyjrzeć się bliżej szczegółów.
Koszty reklamy YouTube’s Advertising Cost
Koszt będzie się różnił w zależności od grupy docelowej, celów marketingowych i filmu.
Szacunkowe koszty:
In-Display Ads: 1,20zł Average Cost-per-View (CPV).
In-Search: 0.40zł Average Cost-per-View (CPV).
4. Prowadzenie opłacalnych kampanii
Niekoniecznie potrzebujesz fantazyjnego aparatu fotograficznego lub pomocy agencji kreatywnej, aby stworzyć swoje reklamy.
YouTube przygotował ten poręczny przewodnik, aby pomóc firmom w przygotowaniu, nagraniu i edycji reklam wideo na smartfonie.
Typowy widok reklamy zazwyczaj wynosi od 0,2 zł do 0,4 zł, co jest niskie w porównaniu do kosztów niektórych słów kluczowych w sieci wyszukiwania, które mogą trwać do 200zł za kliknięcie lub więcej.
I nie tylko są poglądy wideo się stosunkowo tanie, ale, jak w przypadku reklam PPC, reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownicy zdecydują się zaangażować w reklamy.
Nawet w porównaniu z reklamami w wyszukiwarkach, YouTube ma przewagę nad konkurencją cenową.
Ponieważ mając na uwadze Search ads liczyć szybkie kliknięcie przycisku jako zaangażowanie, TrueView format reklamy liczy się tylko trwałe oglądanie jako zaangażowanie.
Oznacza to, że nigdy nie płacisz za ludzi, którzy widzą Twoją reklamę, ale szybko ją pominąć.
Naprawdę nie może być łatwiej śledzić swój budżet i zmierzyć sukces reklam na YouTube.
Sprawdzając swoje konto Google Ads, można śledzić widoki i koszty, i uzyskać pomysł, jeśli jesteś osiągnięcie odpowiedniej publiczności.
5. Mierz sukces swoich reklam
W zakładce Analizy na koncie YouTube możesz dowiedzieć się więcej o osobach, które oglądały Twoje reklamy.
Wniknięcie w te dane może zapewnić Ci nieoceniony wgląd w to, jak dobrze radzą sobie Twoje reklamy.
Na przykład, możesz się nauczyć:
Które reklamy oglądają Twoi klienci
- Jak długo je obserwują.
- W jakich dokładnie punktach się wyłączają.
- Możesz również skorzystać z zakładki Analizy, aby określić, który z wielu formatów reklamowych działa najlepiej.
- Ustalenie, które typy reklam mają największy sens dla Twojej firmy, wymaga przeprowadzenia próby i popełnienia błędu.
Możesz również połączyć swoje konto YouTube z kontem Google Analytics, aby głębiej zanurzyć się w danych kampanii wideo.
Możesz zobaczyć, na przykład, górne „strony” na kanale YouTube z bardziej szczegółowymi wskaźnikami, takimi jak wskaźnik odbicia, unikalne odsłony i średni czas na stronie.

W eksperymentowaniu z różnymi formatami reklam i podejściami, może się okazać, że jeden działa najlepiej, ale można również znaleźć sukces we wszystkich typach reklam.
To zależy całkowicie od charakteru Twojej firmy i samych reklam, więc próbuj nowych strategii, aby odkryć, co działa najlepiej.